Sayfalar

En iyi Yazılım Türleri

Bir işletim sistemi, bilgisayar kaynaklarının yönetimi ve denetiminü sağlayan yani bilgisayar sisteminin yapacağı işleri yöneten uygulamalar tümüdür. Kullanıcıya bilgisayarın kaynaklarını mantıksal bir ortamda yönetme ve yönlendirme imkânı verir, birçok fonksiyonu ise kullanıcının haberi bile olmadan kendisi üstlenir. Diyelim, bir yazı yazdınız ve diske kaydediyorsunuz. Kelime prosedürci(yazıyı yazdığınız uygulama), direkt olarak disk ile ilgili bir iş yapmaz, yalnızca işletim sisteminin disk ile ilgili işlevlerini kullanır.

  • Merkezi İşlem Birimini farklı işlere yönlendirmek, yönetmek,
  • Ana belleği yönetmek,
  • Harici kayıt cihazlarını yönetmek,
  • Giriş/çıkışları kontrol etmek,
  • Bilgisayar sisteminin güvenilirği ve denetiminü sağlamaktır.

Kullanıcıların belli başlı bazı prosedürleri yapmalarına imkân veren programlardır. Uygulama programlarının geliştirilmesi için uygulamaylama dilleri ve diğer bazı uygulama geliştirme araçları kullanılır. Uygulama programları genelde belli bir işletim sistemi altında çalıştırılmak üzere hazırlanır. Örneğin, Macintosh işletim sistemi altında çalıştırılmak üzere hazırlanan bir kelime prosedür programı DOS ya da WINDOWS işletim sistemini kullanan şahsi bilgisayar(PC-Personal Computer)larda çalışmayacaktır. Bununla beraber, çoğu durumlarda ticari programlar; diğer birçok işletim sistemi altında da çalışabilecek biçimde hazırlanmaktadır. En iyi yazılım türleri ve yazılım türleri.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder